Το τζόγκινγκ δυναμώνει τα οστά των ανδρών

Οι υψηλής πρόσκρουσης δραστηριότητες όπως το τζόγκινγκ, δυναμώνουν τα οστά των ανδρών
περισσότερο απ' ό,τι τα βάρη, αναφέρουν επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Μισούρι.
«Τα ευρήματα της μελέτης μας επιβεβαιώνουν ότι η συστηματική άσκηση αυξάνει
την οστεϊκή μάζα, αλλά οι ασκήσεις υψηλής πρόσκρουσης, όπως το τζόγκινγκ φαίνεται να παρέχουν μεγαλύτερο όφελος», είπε η δρ Παμ Χίντον, αναπληρώτρια καθηγήτρια στο Τμήμα Διατροφής & Φυσιολογίας της Άσκησης στο Κολέγιο Ανθρώπινων Περιβαλλοντικών Επιστημών του Πανεπιστημίου.

Η απόκτηση γερών οστών απ μικρή ηλικία και η διατήρηση της οστεϊκής τους πυκνότητας καθ' όλη τη διάρκεια της ζωής είναι απαραίτητη για την πρόληψη της οστεοπόρωσης, η οποία προσβάλλει 200 εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τν κόσμο και αποτελεί πρόβλημα δημόσιας Υγείας, σύμφωνα με το Εθνικό Ίδρυμα Οστεοπόρωσης των ΗΠΑ.

Αν και η προπόνηση αντιστάσεως (π.χ. με βάρη ή ιμάντες γυμναστικής) συνιστάται και στα δύο φύλα για την αύξηση της οστεϊκής μάζας και την πρόληψη της οστεοπόρωσης, τα ευρήματα των έως τώρα μελετών για την αξία της στους άνδρες ήταν αντικρουόμενα.
Έτσι, οι επιστήμονες του Μισούρι επιστράτευσαν ομάδα ανδρών, ηλικίας 19 έως 45 ετών, στους οποίους αξιολόγησαν τη δράση του τζόγκινγκ, της ποδηλασίας και της προπόνησης με βάρη.

Όπως διαπίστωσαν, οι εθελοντές που έτρεχαν είχαν υψηλότερη οστεϊκή μάζα στη σπονδυλική στήλη απ' ό,τι οι ποδηλάτες, οι οποίοι όμως είχαν χαμηλότερη οστεϊκή πυκνότητα απ' ό,τι οι εθελοντές που έκαναν βάρη.

Πρακτικά, το εύρημα αυτό σημαίνει πως όποιος ασχολείται με δραστηριότητες που φέρουν μικρές αντιστάσεις, όπως η ποδηλασία, η κολύμβηση ή η κωπηλασία, πρέπει να προσθέσουν στην προπόνησή τους ασκήσεις με βάρη και - για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα - υψηλής πρόσκρουσης, δυναμικές δραστηριότητες, όπως το τζόγκινγκ, το μπάσκετ, το βόλεϊ και το ποδόσφαιρο.


0 Response to " Το τζόγκινγκ δυναμώνει τα οστά των ανδρών "

Δημοσίευση σχολίου