Νομίζετε ότι ξέρετε τι δώρα θέλουν οι αγαπημένοι σας για τις γιορτές; Μη βιαστείτε να απαντήσετε.
..
Όταν επιλέγουμε τα δώρα των Χριστουγέννων συχνά εστιάζουμε στη στιγμή της... μεγάλης αποκάλυψης: Φανταζόμαστε τον αποδέκτη του δώρου να
σκίζει το φαντεζί περιτύλιγμα και ανοίγοντας το κουτί να μείνει με το στόμα ανοιχτό.
Ο παράγοντας του εντυπωσιασμού δεν πρέπει όμως να είναι το κριτήριο επιλογής των δώρων, επισημαίνουν οι ειδικοί!
Σύμφωνα με μια νέα έρευνα που δημοσιεύεται στο επιστημονικό περιοδικό Current Directions in Psychological Science της Εταιρείας Επιστήμης της Ψυχολογίας (APS), έχουμε την τάση να επιλέγουμε τα δώρα των εορτών με βάση τα λάθος κριτήρια.
Συγκεκριμένα, και όπως αναφέρει το onmed, το άτομο που προσφέρει το δώρο εστιάζει στη στιγμή της ανταλλαγής και στον ενθουσιασμό της στιγμής, ενώ ο αποδέκτης του δώρου ενδιαφέρεται περισσότερο για τη μακροπρόθεσμη χρησιμότητα του δώρου και ενδιαφέρεται κυρίως για το πόσο πρακτικό είναι.
Σύμφωνα με την έρευνα, τα 3 συχνότερα λάθη που κάνουμε όταν επιλέγουμε δώρα είναι τα εξής:
- Προσφέρουμε ένα δώρο που στόχο έχει να εντυπωσιάσει τον αποδέκτη, ενώ ο ίδιος είχε εκφράσει ανοιχτά τι ήθελε ή είχε φτιάξει λίστα δώρων.
- Προσφέρουμε υλικά αγαθά επειδή είναι χειροπιαστά, ενώ μπορούμε να δωρίσουμε μια εμπειρία (π.χ. εισιτήρια για θέατρο, μασάζ) που θα προσφέρει μεγαλύτερη χαρά στο άμεσο μέλλον.
- Προσφέρουμε «κοινωνικά υπεύθυνα» δώρα, όπως μια δωρεά σε φιλανθρωπικό οργανισμό για λογαριασμό του αποδέκτη του δώρου, ενώ το συγκεκριμένο δώρο δεν έχει κάποια ιδιαίτερη αξία για τον αποδέκτη μακροπρόθεσμα.
Αν και αυτά είναι τα τρία βασικότερα λάθη που αναφέρουν οι ερευνητές, εμείς σας προτείνουμε να εστιάσετε στα δύο πρώτα, αφού η προσφορά στους συνανθρώπους μας που έχουν ανάγκη είναι πάντα καλοδεχούμενη.
Όσον αφορά το πρώτο, καλό είναι τις δύσκολες οικονομικά περιόδους που διανύουμε να μην σπαταλάμε χρήματα άσκοπα και να σκεφτόμαστε τι μπορεί να χρειάζεται ο φίλος που θα προσφέρουμε το δώρο μας, ενώ σχετικά με τα δώρα-εμπειρίες έχει υπογραμμιστεί και παλιότερα, στο πλαίσιο άλλης έρευνας, ότι πράγματι δίνουν μεγαλύτερη χαρά από τα υλικά αντικείμενα.
«Ανταλλάζουμε δώρα με τους ανθρώπους που αγαπάμε εν μέρει για να τους κάνουμε ευτυχισμένους και να ενισχύσουμε τους δεσμούς που διατηρούμε με αυτούς» αναφέρει ο επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας, Τζεφ Γκάλακ, από το Πανεπιστήμιο Κάρνεγκι Μέλον των ΗΠΑ.
«Λαμβάνοντας υπόψη πόση αξία έχει πραγματικά ένα δώρο για τον αποδέκτη μακροπρόθεσμα, αντί να σκεφτόμαστε τον ενθουσιασμό που θα χαρίσει τη στιγμή που το προσφέρουμε, θα πετύχουμε αυτούς τους στόχους και θα προσφέρουμε χρήσιμα δώρα που θα γίνουν αποδεκτά με μεγαλύτερη χαρά» προσθέτει.
..
Όταν επιλέγουμε τα δώρα των Χριστουγέννων συχνά εστιάζουμε στη στιγμή της... μεγάλης αποκάλυψης: Φανταζόμαστε τον αποδέκτη του δώρου να
σκίζει το φαντεζί περιτύλιγμα και ανοίγοντας το κουτί να μείνει με το στόμα ανοιχτό.
Ο παράγοντας του εντυπωσιασμού δεν πρέπει όμως να είναι το κριτήριο επιλογής των δώρων, επισημαίνουν οι ειδικοί!
Σύμφωνα με μια νέα έρευνα που δημοσιεύεται στο επιστημονικό περιοδικό Current Directions in Psychological Science της Εταιρείας Επιστήμης της Ψυχολογίας (APS), έχουμε την τάση να επιλέγουμε τα δώρα των εορτών με βάση τα λάθος κριτήρια.
Συγκεκριμένα, και όπως αναφέρει το onmed, το άτομο που προσφέρει το δώρο εστιάζει στη στιγμή της ανταλλαγής και στον ενθουσιασμό της στιγμής, ενώ ο αποδέκτης του δώρου ενδιαφέρεται περισσότερο για τη μακροπρόθεσμη χρησιμότητα του δώρου και ενδιαφέρεται κυρίως για το πόσο πρακτικό είναι.
Σύμφωνα με την έρευνα, τα 3 συχνότερα λάθη που κάνουμε όταν επιλέγουμε δώρα είναι τα εξής:
- Προσφέρουμε ένα δώρο που στόχο έχει να εντυπωσιάσει τον αποδέκτη, ενώ ο ίδιος είχε εκφράσει ανοιχτά τι ήθελε ή είχε φτιάξει λίστα δώρων.
- Προσφέρουμε υλικά αγαθά επειδή είναι χειροπιαστά, ενώ μπορούμε να δωρίσουμε μια εμπειρία (π.χ. εισιτήρια για θέατρο, μασάζ) που θα προσφέρει μεγαλύτερη χαρά στο άμεσο μέλλον.
- Προσφέρουμε «κοινωνικά υπεύθυνα» δώρα, όπως μια δωρεά σε φιλανθρωπικό οργανισμό για λογαριασμό του αποδέκτη του δώρου, ενώ το συγκεκριμένο δώρο δεν έχει κάποια ιδιαίτερη αξία για τον αποδέκτη μακροπρόθεσμα.
Αν και αυτά είναι τα τρία βασικότερα λάθη που αναφέρουν οι ερευνητές, εμείς σας προτείνουμε να εστιάσετε στα δύο πρώτα, αφού η προσφορά στους συνανθρώπους μας που έχουν ανάγκη είναι πάντα καλοδεχούμενη.
Όσον αφορά το πρώτο, καλό είναι τις δύσκολες οικονομικά περιόδους που διανύουμε να μην σπαταλάμε χρήματα άσκοπα και να σκεφτόμαστε τι μπορεί να χρειάζεται ο φίλος που θα προσφέρουμε το δώρο μας, ενώ σχετικά με τα δώρα-εμπειρίες έχει υπογραμμιστεί και παλιότερα, στο πλαίσιο άλλης έρευνας, ότι πράγματι δίνουν μεγαλύτερη χαρά από τα υλικά αντικείμενα.
«Ανταλλάζουμε δώρα με τους ανθρώπους που αγαπάμε εν μέρει για να τους κάνουμε ευτυχισμένους και να ενισχύσουμε τους δεσμούς που διατηρούμε με αυτούς» αναφέρει ο επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας, Τζεφ Γκάλακ, από το Πανεπιστήμιο Κάρνεγκι Μέλον των ΗΠΑ.
«Λαμβάνοντας υπόψη πόση αξία έχει πραγματικά ένα δώρο για τον αποδέκτη μακροπρόθεσμα, αντί να σκεφτόμαστε τον ενθουσιασμό που θα χαρίσει τη στιγμή που το προσφέρουμε, θα πετύχουμε αυτούς τους στόχους και θα προσφέρουμε χρήσιμα δώρα που θα γίνουν αποδεκτά με μεγαλύτερη χαρά» προσθέτει.
0 Response to " Τα λάθη που κάνουμε όταν επιλέγουμε δώρα για τα Χριστούγεννα "
Δημοσίευση σχολίου